My Meatloaf Recipe

Per Erin’s request, I give you a very rough recipe for my meatloaf. I grew up watching my mom and grandmothers making a similar recipe. I’ve adapted it to our tastes over the years.

Lindsey’s Meatloaf

Ingredients:
1/2-3/4 lb. each: ground pork, veal, beef
1 onion, minced
1/2 cup milk (more or less)*
1 cup freshly toasted bread crumbs (for gluten-free use oatmeal GF or cracker crumbs)
2 eggs
2-3 Tbsp. tomato paste
1 Tbsp. brown mustard
A few Tbsp. Worcestershire
A few shakes of Tabasco sauce
1 tsp. salt
1/2 tsp. freshly ground black pepper
1/2 tsp. dried thyme
Glaze** (optional)

Instructions:
Preheat oven to 400 degrees.

Mix ground meats together in a large bowl.

In a separate bowl, whisk eggs and milk together. Add the remaining ingredients, adding the bread crumbs last. Mix well and add to the meat mixture. Use your hands or a wooden spoon to mix everything together. Make sure it’s all incorporated and uniform in texture.

Turn into a large loaf pan, or shape into a loaf and bake on a foil-lined baking sheet. Bake for about 40 minutes until the internal temperature reaches 180 degrees. (I check it after about 1/2 hour and recheck every 10 minutes–it could take up to an hour depending on the size of your loaf or the dimensions of the baking pan.)

*The moister the meatloaf mix before baking, the moister is will be after. But be careful because I’ve made it so moist before that it fell apart all over the place. It was still tasty, but I like it a little firmer than that.

**My grandmother used to mix up a BBQ type sauce and brush it over the meatloaf. To do that, mix together 1/2 cup or so of ketchup and add 2 Tbsp. each apple cider vinegar and brown sugar. Brush on the last 5-10 minutes before meatloaf is done.

You may also like

7 Comments

  1. Veal is optional, in my opinion. I do make meatloaf with just beef, but the pork adds a little extra fat that I think makes the meatloaf more moist and flavorful. I know…when I think about veal it makes me a little sad and I think of some childhood memories regarding cows. I better stop before I forget how much I like meat!

  2. ปัจจัยที่ต้องพิจารณาเมื่อเลือกน้ำหอม https://ceresaperfume.com ผู้ชาย เมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย หนึ่งในปัจจัยแรกที่ต้องพิจารณาคือกลิ่นและกลุ่มน้ำหอม[1] น้ำหอมหลักมีสี่ตระกูล ได้แก่ ฟลอรัล, โอเรียนทัล, สดชื่น และกลิ่นวู๊ดดี้[2][3] แต่ละตระกูลมีกลิ่นเฉพาะตัวเป็นของตัวเอง โดยมีกลิ่นดอกไม้ที่มีกลิ่นโน๊ตต่างๆ เช่น กุหลาบและลิลลี่ ในขณะที่น้ำหอมกลิ่นวู๊ดดี้มีกลิ่นอย่างไม้จันทน์และไม้ซีดาร์ สิ่งสำคัญคือต้องคำนึงถึงความชอบส่วนตัวและโอกาสที่จะใส่น้ำหอมเมื่อเลือกกลุ่มน้ำหอมควรคำนึงถึงโอกาสและเวลาของวันเมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย[4][5][6][7][8] ตัวอย่างเช่น กลิ่นที่เบากว่าและสดชื่นกว่าอาจเหมาะกับการสวมใส่ในเวลากลางวันมากกว่า ในขณะที่น้ำหอมที่หนักกว่าและเข้มข้นกว่าอาจเหมาะกับกิจกรรมในเวลากลางคืนมากกว่า นอกจากนี้ ฤดูกาลและสภาพอากาศยังมีอิทธิพลต่อการเลือกกลิ่นหอมอีกด้วย โดยกลิ่นที่อบอุ่นกว่ามักจะนิยมใช้ในช่วงเดือนที่อากาศเย็นกว่า และกลิ่นที่เบากว่าและสดชื่นมากกว่าในฤดูร้อนความชอบส่วนตัวและเคมีผิวยังเป็นปัจจัยสำคัญที่ต้องพิจารณาเมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย[9][10][11][12][13] เคมีผิวของแต่ละคนมีเอกลักษณ์เฉพาะตัว ซึ่งหมายความว่าน้ำหอมสามารถมีกลิ่นแตกต่างกันไปในแต่ละคน สิ่งสำคัญคือต้องลองใช้น้ำหอมบนผิวก่อนซื้อเพื่อให้แน่ใจว่าน้ำหอมนั้นเข้ากับกลิ่นธรรมชาติและไม่ขัดกับน้ำหอมอื่นๆ ที่คุณอาจใช้อยู่ นอกจากนี้ ควรคำนึงถึงความชอบส่วนตัว เช่น กลิ่นโน๊ตหรือกลุ่มน้ำหอมบางประเภทด้วย ท้ายที่สุดแล้ว หัวใจสำคัญในการเลือกน้ำหอมผู้ชายที่เหมาะสมคือการหากลิ่นที่ทำให้คุณรู้สึกมั่นใจและสบายใจไม่ว่าจะในโอกาสใดก็ตาม

  3. ปัจจัยที่ต้องพิจารณาเมื่อเลือกน้ำหอม https://ceresaperfume.com ผู้ชาย เมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย หนึ่งในปัจจัยแรกที่ต้องพิจารณาคือกลิ่นและกลุ่มน้ำหอม[1] น้ำหอมหลักมีสี่ตระกูล ได้แก่ ฟลอรัล, โอเรียนทัล, สดชื่น และกลิ่นวู๊ดดี้[2][3] แต่ละตระกูลมีกลิ่นเฉพาะตัวเป็นของตัวเอง โดยมีกลิ่นดอกไม้ที่มีกลิ่นโน๊ตต่างๆ เช่น กุหลาบและลิลลี่ ในขณะที่น้ำหอมกลิ่นวู๊ดดี้มีกลิ่นอย่างไม้จันทน์และไม้ซีดาร์ สิ่งสำคัญคือต้องคำนึงถึงความชอบส่วนตัวและโอกาสที่จะใส่น้ำหอมเมื่อเลือกกลุ่มน้ำหอมควรคำนึงถึงโอกาสและเวลาของวันเมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย[4][5][6][7][8] ตัวอย่างเช่น กลิ่นที่เบากว่าและสดชื่นกว่าอาจเหมาะกับการสวมใส่ในเวลากลางวันมากกว่า ในขณะที่น้ำหอมที่หนักกว่าและเข้มข้นกว่าอาจเหมาะกับกิจกรรมในเวลากลางคืนมากกว่า นอกจากนี้ ฤดูกาลและสภาพอากาศยังมีอิทธิพลต่อการเลือกกลิ่นหอมอีกด้วย โดยกลิ่นที่อบอุ่นกว่ามักจะนิยมใช้ในช่วงเดือนที่อากาศเย็นกว่า และกลิ่นที่เบากว่าและสดชื่นมากกว่าในฤดูร้อนความชอบส่วนตัวและเคมีผิวยังเป็นปัจจัยสำคัญที่ต้องพิจารณาเมื่อเลือกน้ำหอมผู้ชาย[9][10][11][12][13] เคมีผิวของแต่ละคนมีเอกลักษณ์เฉพาะตัว ซึ่งหมายความว่าน้ำหอมสามารถมีกลิ่นแตกต่างกันไปในแต่ละคน สิ่งสำคัญคือต้องลองใช้น้ำหอมบนผิวก่อนซื้อเพื่อให้แน่ใจว่าน้ำหอมนั้นเข้ากับกลิ่นธรรมชาติและไม่ขัดกับน้ำหอมอื่นๆ ที่คุณอาจใช้อยู่ นอกจากนี้ ควรคำนึงถึงความชอบส่วนตัว เช่น กลิ่นโน๊ตหรือกลุ่มน้ำหอมบางประเภทด้วย ท้ายที่สุดแล้ว หัวใจสำคัญในการเลือกน้ำหอมผู้ชายที่เหมาะสมคือการหากลิ่นที่ทำให้คุณรู้สึกมั่นใจและสบายใจไม่ว่าจะในโอกาสใดก็ตาม

Leave a Reply

Your email address will not be published.